Usposabljanje za samoevalvacijo
Na osnovi izkušenj z mrežami učečih se šol smo izvajali usposabljanje strokovnih delavcev na šolah preko t. i. timov za samoevalvacijo, v katerih sobili ravnatelji in še dva ali trije drugi strokovni delavci. Time smo usposabljali za načrtovanje izboljšav in vodenje procesa samoevalvacije, hkrati pa tudi za izvedbo delavnic z učiteljskimi in vzgojiteljskimi zbori.
Vsak od sedmih dni usposabljanj je obsegal:
- delavnico, ki jo je za člane timov za samoevalvacijo vodila Šola za ravnatelje, za učiteljske in vzgojiteljske zbore pa timi za samoevalvacijo
- vmesne aktivnosti v šolah in vrtcih, ki so vključevale:
- strokovne razprave v učiteljskih zborih, aktivih oziroma skupinah (npr. po starostnih obdobjih, triletjih ipd.)
- individualne vmesne aktivnosti, ki potekajo na ravni posameznih udeležencev
2. cikel usposabljanja (2011-2013)
V 2. cikel usposabljanja za samoevalvacijo je bilo vključenih 70 vrtcev in šol.
Delavnica | Tema | Datum |
1. delavnica | Določanje prioritet in ciljev izboljšav | februar 2011 |
2. delavnica | Načrtovanje izboljšav in samoevalvacije | april 2011 |
3. delavnica | Spremljanje izboljšav | oktober 2011 |
4. delavnica | Vloga vodenja in deležniki v samoevalvaciji | december 2011 |
5. delavnica | Analiza in refleksija kot temelj samoevalvacije | marec 2012 |
6. delavnica | Poročanje in dolgoročnejše načrtovanje izboljšav in samoevalvacije | oktober 2012 |
7. delavnica | Model samoevalvacije | februar 2013 |
1. cikel usposabljanja za samoevalvacijo (2009-2011)
V Usposabljanje za samoevalvacijo je bilo v 1. ciklu v 10 skupinah vključenih 73 zavodov, od tega 14 vrtcev, 41 osnovnih in 18 srednjih šol in dijaških domov. Skupaj 4164 udeležencev. Za nami je:
-
73 dni (584 ur) delavnic, ki so se jih v Šoli za ravnatelje udeleževali t.i. timi za samoevalvacijo (ravnatelj in 2 strokovna delavca) in
-
510 dni (4080 ur) delavnic, ki so jih timi uspešno vodili sami, na svojih šolah, vrtcih.
Seveda je bolj kot pregled v številkah pomembno in povedno tisto, kar kaže na uspešnost usposabljanja in predvsem uvajanja procesa samoevalvacije v šole, vrtce in izboljšave na izbranih prioritetnih ciljih. Sprotna spremljava usposabljanja z razpravami in refleksijami, analiza poročil o vmesnih aktivnostih v šolah, vrtcih, pregled dokumentov, ki so nastajali v procesu uvajanja samoevalvacije in vsebina razprav na usposabljanjih so pokazali, da smo bili uspešni pri tem, da smo:
- uspeli vzdrževati dinamiko priprave in oblikovanja vsebin, izvdbe usposabljanj ter načrtovanja in izvedbe vmesnih aktivnosti v šolah, vrtcih,
- na usposabjanjih vzpostavili strokoven, odprt in sproščen odnos, ki je nedvomno vplival na kakovosti izvedbe ter motivacijo za usposabljanje in samoevalvacijo,
- skupaj in vsak zase iskali poti in načine uspešnega uvajanja samoevalvacije v šolo, vrtec,
- se skupaj učili in krepili svoje znanje in spretnosti povezane s samoevalvacijo.
Uspešni pa smo bili še bolj ali predvsem v tem, da analize dokumentov in vsebine razprav z udeleženci kažejo, da so timi z vsešolskim pristopom, vključevanjem večine ali vseh strokovnih delavcev, z osredotočenostjo na procese učenja in poučevanja ter s svojim pristopom k vodenju in usmerjanju uspeli vzpostaviti dobre temelje za trajnost samoevalvacije. Če jih izpostavimo samo nekaj:
- omogočanje vsem zaposlenim, da aktivno delajo in sodelujejo pri izboljšavah,
- bolj sistematično spremljanje in vrednotenje sebe in šole,
- spodbujanje izboljšav in razvojnega načrtovanja,
- krepitev strokovnih razprav in spodbujanje izmenjave primerov dobre praks,
- krepitev odgovornosti vseh za kakovost,
- krepitev profesionalnega razvoja
- itd.